maandag 2 april 2012

Uit de iets minder oude doos....

Eindexamen werk - academie 4e jaar - De Verbeelding

Voor mijn eindexamen heb wilde ik graag iets met 'herinneringen' doen. Hiervoor had ik een specifiek onderwerp nodig waar ik me op kon richtten.
Ik heb gekozen voor de fietsvakantie die ik gemaakt heb met mijn ouders en zusje, als 7 jarige in de periode van 27 juli t/m 9 augustus 1991. Deze reis was heel speciaal voor mij, altijd vrij om te gaan en staan waar we wilden, vroeg moe was op tijd een camping zoeken en ijsjes eten in plaats van benzine betalen. Maar het was ook fietsen in de regen en met harde tegen wind toch nog even dat laatste stukje doorzetten. Op luxe campings maar ook tussen de koeien bij de boer. Allemaal zeer speciaal omdat we uiteindelijk wel alles ZELF gefietst hadden! Dat leek toen allemaal ontzettend ver en veel, maar als ik er nu op terug kijk was het nooit meer dan 20 km per dag. Dan voel je je in eerste instantie toch een beetje bedrogen… maar juist dat verschil in beleving van toen en nu vond ik interessant.

Deze publicatie is een herbeleving van de fietsvakantie zoals ik het nu zie als 27 jarige in 2011. Ik ben niet alleen ouder maar ook (toen, bijna) afgestudeerd aan een kunstacademie waardoor ik nu een heel andere zienswijze heb op de dingen. Hier heb ik sporen in het landschap achtergelaten om te laten zien dat vooral dit soort plekken mijn herinneren aan de reis van 1991 en dus speciaal zijn voor mij. Dit waren de plekken waar we vaak kwamen en waar we vaak even pauze hadden. Want als je op fietsvakantie bent hoef je niet te wachten op een restaurantje om even uit te rusten, dat ging dan net zo goed aan de kant van de sloot (picknick), langs een landweggetje, of heerlijk op een grasveldje onder een boom.

Ik heb hier wat foto's geplaatst van deze publicatie








Geen opmerkingen:

Een reactie posten